Of je nu al flink gegroeid bent, een periode van groei in wil gaan óf dat je er al midden in zit: groei vraagt een flinke ontwikkeling en dus vaak drastische veranderingen van een bedrijf.
Processen moeten geoptimaliseerd worden, de cashflow in het bedrijf moet in orde zijn zodat er geen geld wegvloeit, de productiviteit van iedereen moet op hoog niveau zitten en dan moet de sfeer ook nog eens fijn zijn.
Om dit te realiseren kunnen wij jou én je team begeleiden.
Hieronder lees je hoe.
De mogelijke stappen voor groei en verandering
De Integrale Organisatie Scan
We doen een inventarisatie van welke verbeterslagen nodig zijn in optimale bedrijfsgroei of een organisatieverandering . Hierbij kijken we naar het functioneren van het individu, de organisatie als groep én naar de organisatie-inrichting en besluitvorming. Je ontvangt een praktisch en direct toepasbaar advies.
Training en Consultancy
Hier gebruiken we een hybride methodiek omdat optimale bedrijfsgroei en organisatieverandering door enkel training, advies óf coaching vaak niet een duurzaam effect heeft.
De inhoud van het traject stellen we volledig in overleg met jou samen.
Boek een kosteloos assessment- en adviesgesprek om met ons te onderzoeken waar jouw behoefte ligt.
Boek jouw kosteloos Assessment- en Adviesgesprek
En samen kijken we naar de beste oplossingen voor jouw vraagstuk.
Onderzoek en implementatie als gouden regel
Wanneer je simpelweg een trainer zoekt die je kan invliegen om je team te trainen en daarna weer vertrekt, dan ben je bij ons aan het verkeerde adres.
Wij willen zorgen dat het resultaat dat jij voor ogen hebt echt behaald wordt.
Om dit te bereiken is een goede analyse nodig om de bottlenecks in kaart te brengen.
Daarom raden wij in de meeste gevallen aan om te starten met een Integrale Organisatie Scan.
Daarna is het mogelijk om verder te groeien met de hybride vorm van consultancy & training.
Gelijktijdig en na deze begeleiding komt direct de implementatie van de nieuw geleerde vaardigheden en inzichten uit de training om de hoek kijken.
Deze twee belangrijke punten nemen wij dus altijd mee in onze werkwijze.
Waarom deze werkwijze?
We zien vaak dat gewenste veranderingen in organisaties op allerlei vlakken meer resultaat zouden kunnen krijgen. Of dat groei met een stuk minder groeipijn zou kunnen. Aan de inzet ligt het vaak niet; de gekozen benadering is waarmee het succes valt of staat.
Twee cruciale punten die vaak overgeslagen worden:
Onderzoek
Je wil geen begeleiding die voor een andere ondernemer 'ok' werkt. Jouw bedrijf en jouw situatie zijn uniek. Om de beste resultaten te krijgen, moet jouw situatie dus onderzocht en meegenomen worden.
Implementatie
We hebben het te vaak gehoord: "Ja, we hebben ooit wel eens consultancy of training gehad, maar al vrij gauw deed iedereen weer wat ze altijd al deden".
Helaas veelal de realiteit. Zonde, want dit kan echt anders. En dat is ook eigenlijk, als je eenmaal weet hoe, niet zo moeilijk! Wij zorgen met onderwijskundige tools dat de nieuwe inzichten en skills beklijven.
Wat deze werkwijze jou kan opleveren
- Communicatieprocessen in jouw bedrijf optimaliseren tot het hoogste niveau.
- Draagvlak realiseren voor de noodzakelijke veranderingen in jouw bedrijf.
- Organisatieveranderingen 25% sneller laten verlopen en minstens 1000,- p.m. aan kosten besparen.
- Ziekteverzuim terugdringen en engagement aanzienlijk vergroten.
- Verbeterde sfeer tussen en binnen teams en afdelingen in 5 tot 20 weken.
- Hogere productiviteit voor medewerkers met een tijdsbesparing van 10% - 40% binnen zes à tien maanden.
- De conversie van jouw bedrijf aanzienlijk vergroten met minimaal 10 tot 30%.
Regeren is écht vooruitzien
Om optimaal de groei te consolideren en verder door te zetten is het belangrijk om écht vooruit te kijken. Zodat je de vraagstukken van de toekomst zoveel mogelijk voor bent en daardoor ruimte hebt om op te pakken wat je alsnog niet hebt voorzien.
Wat er ook bij hoort is een goede exit strategie voor op je oude dag. Is jouw bedrijf voorbereid op jouw vertrek? Of stort het dan zonder jouw charisma en visie als een kaartenhuis in elkaar?
Om groei doorlopend te consolideren en verder te realiseren moet je tot iets belangrijks bereid zijn:
“Om groei in goede banen te leiden, moet je terug naar de beginnersmind"
Kinderen zijn een perfect voorbeeld van hoe je idealiter om moet gaan als mens met groei. Bij kinderen zie je dat groei altijd gepaard gaat met een continue beginnersmind. Elk nieuw ontwikkelingsdomein, wordt opnieuw vragend onderzocht. Hoe werkt dit? Hoe pak ik dit aan? Ze zijn hier zo goed in, dat dit meestal onbewust gaat. Dit is hoe de mens van nature het meest optimaal leert.
Vanuit de beginnersmind kijk je met nieuwe ogen, kom je tot verrassende inzichten en tot innovatie. En dat is wat je natuurlijk wil met én in je bedrijf.
Maar waarom vergeten we dit zo vaak wanneer we al tijden een goed lopend bedrijf hebben wat lekker doorgroeit?
Aan de ene kant omdat we ons eigenlijk te weinig voorbereiden en vervolgens bezig zijn met damage control. We hollen hierdoor achter de feiten aan en bewegen niet mee in de ontwikkeling van de groei.
Aan de andere kant omdat we de een behapbare groei best 'goed genoeg' vinden, niet ineens nieuwe ontwikkelingen moeten doormaken en daardoor niet geprikkeld worden in onze ontwikkeling met als resultaat échte groei.
De ontwikkelingsmogelijkheden en -problemen in jouw bedrijf
Om de ontwikkeling van je bedrijf optimaal bij te benen, is het dus nodig dat op alle lagen in je organisatie de beginnersmind omarmd is. Vanuit daar is er de mogelijkheid om onder andere:
- De juiste beslissingen te nemen, gedragen te laten worden en uit te laten voeren
- Uitstekende vaardigheden te leren en resultaat boeken
- Processen te optimaliseren
- Omzet te verhogen
- Te innoveren
- Productiviteit te vergroten
- De sfeer en samenwerking optimaal te laten zijn
Ontvang kosteloos jouw eerste Assessment- en Adviesgesprek
Samen kijken we naar jouw specifieke situatie en wat daar nodig gaat zijn om jouw doelen te behalen.
Ontvang kosteloos jouw eerste Assessment- en Adviesgesprek
Samen kijken we naar jouw specifieke situatie en wat daar nodig gaat zijn om jouw doelen te behalen.